100 dni bloga architektporzadku.pl

Czuję się trochę tak, jakbym obchodziła swoje urodziny. Dzisiaj mija równo 100 dni od premiery mojego bloga (08.07.2018) a ja, wciąż pamiętam emocje, które towarzyszyły mi w tą piękną niedzielę, która była na tamten czas zamknięciem bardzo intensywnego etapu pracy: budowania bloga od podstaw, tworzenia pierwszych wpisów oraz promowania marki w social media.

 

Chcę dziś trochę powspominać i podzielić się moimi lekcjami z tego okresu. Przypomnieć: Dlaczego piszę tego bloga?, Dlaczego uważam, że temat porządków i organizacji jest ważny? Co się u mnie wydarzyło w przeciągu tych 100 dni w kontekście mojej działalności i prywatnie? oraz Co planuję dalej?

 

Dlaczego postanowiłam pisać bloga?

Początkowo blog znalazł się na liście elementów budowania mojej marki – Architekt Porządku – osoby zajmującej się zawodowo declutteringiem i organizacją przestrzeni. Miał być dodatkiem do standardowej, firmowej strony www.

 

Kiedy zaczęłam odliczać dni do premiery bloga w kanałach social media (Instagram i Facebook @architektporzadku), zauważyłam że osoby, które mnie obserwują potrzebują czegoś więcej…

Potrzebują wsparcia, motywacji do działania, porad, wskazówek – jak poradzić sobie z bałaganem i utrzymaniem porządku?

 

 

Zdałam sobie sprawę, że nie jestem w stanie fizycznie dotrzeć do wszystkich osób, które potrzebują mojej pomocy. Ale prowadząc bloga mogę dzielić się zdobytym doświadczeniem i wiedzą w zakresie tego: jak uporać się z nadmiarem rzeczy i bałaganem, organizować przestrzeń, codzienne czynności, jak zaangażować domowników do prac domowych (nawet tych najmłodszych) oraz zmienić podejście do porządków.

 

Dlaczego uważam, że temat porządków i organizacji jest ważny?

 

Jestem głęboko przekonana, że uporządkowany i dobrze zorganizowany dom to dopiero początek większych zmian w życiu.

 

Obserwując moich Klientów i samą siebie zauważyłam, że po uporządkowaniu swojego najbliższego otoczenia, w sposób naturalny przychodzi chęć na pracę nad lepszą organizacją czasu, bardziej świadome zarządzanie finansami osobistymi, a nawet prześwietlenie relacji osobistych.

 

To trochę jak ze zdrowym trybem życia. Zaczynasz np. od diety i regularnego odżywiania, naturalnym następstwem staje się dbanie o kondycję fizyczną i wygląd zewnętrzny. Siła jaka buduje się w Tobie przy tej przemianie sprawia, że stajesz się osobą bardziej otwartą i śmiałą.

 

Poprzez porządkowanie nabywamy dobrych nawyków i trenujemy kompetencje, które są potrzebne w innych sferach życia:

 

  • Pozbywanie się niepotrzebnych rzeczy, wzmacnia pewność siebie w podejmowaniu decyzji.
  • Odkładanie rzeczy na miejsce, buduje konsekwencję i systematyczność.
  • Ograniczanie ilości rzeczy, wpływa na racjonalizację zakupów.
  • Podział obowiązków domowych, uczy delegowania zadań i zarządzania sobą w czasie.
  • Organizacja miejsca, pobudza wrażliwość na estetykę i oddaje trochę czasu, który codziennie marnujemy na poszukiwanie potrzebnych rzeczy.

 

W uporządkowanym i niezagraconym, niepotrzebnymi rzeczami domu – lepiej odpoczywamy, uspokajamy się, mamy więcej czasu na to, co dla nas naprawdę ważne.

 

W uporządkowanym i niezagraconym pustymi przebiegami oraz toksycznymi relacjami życiu, jesteśmy bardziej efektywni, mniej zestresowani, szczęśliwsi.

 

Co się u mnie wydarzyło w te 100 dni w kontekście mojej działalności?

 Pisanie bloga utwierdziło mnie, że to czym się zajmuję jest potrzebne i w pełni zgodne z moimi wartościami i misją. To ważne, aby mieć takie przeświadczenie, gdy podejmujesz się pisania dla kogoś. Pozyskuję rzecz jasna, również dzięki temu, nowych Klientów i poszerzam swoją działalność, ale samo pisanie oraz kontakt z czytelnikami daje mi mnóstwo bezcennej radości i mobilizuje do dalszego działania.

 

 

W ciągu tych 100 dni, blog został odwiedzony 17 712 razy, przez prawie 6 tysięcy osób. Nie ścigam się z nikim, nie porównuję – jestem szczęśliwa, że blog jest czytany i że wśród czytelników są osoby, które korzystają z moich porad.

 

  • Opublikowałam – mam nadzieję 🙂 – 33 wartościowe wpisy. Z pełną listą można zapoznać się w zakładce SPIS ARTYKUŁÓW, a tutaj najchętniej czytane wpisy:
  1. Odgracanie i ograniczanie rzeczy w domu – od czego zacząć?
  2. Takie porządki to przyjemność – buty!
  3. Szafa, w której jest tylko to, w czym wyglądasz pięknie.
  4. Jak nauczyć trzylatka sprzątać w swoim pokoju.
  5. Jak dzielić obowiązki domowe – trochę inaczej.
  6. Moja droga do minimalizmu
  • zorganizowałam akcję Oszczędzanie przez Odgracanie #skarbonkamarzeń, której celem jest mobilizacja do sprzedaży zalegających w domu rzeczy:
  1. Oszczędzanie przez odgracanie. Weź udział w akcji #skarbonkamarzen
  2. Jak skutecznie sprzedawać rzeczy w Internecie? Przygotowanie do sprzedaży.
  3. Ciekawy i kompletny opis przedmiotów
  4. Jak i gdzie sprzedawać rzeczy?
  • zaangażowałam się w tworzenie i prowadzenie kursów dla rodziców w Samodzielniakach
  • poszerzyłam zakres usług o odgracanie firm oraz organizację, przyjaznej efektywności, przestrzeni w biurach.

 

Prywatnie:

  • weszłam na wyższy poziom planowania i organizacji czasu
  • nauczyłam się efektywnie wypoczywać w czasie wolnym
  • zarejestrowałam się w DKMS i zostałam potencjalnym dawcą szpiku
  • zakupiliśmy nowe mieszkanie i planujemy przeprowadzkę za 4 miesiące 🙂

Poza tym, poznałam wielu fantastycznych ludzi, którzy mają fantastyczną energię i również tworzą z pasją.

 

Co planuję dalej?

Oczywiście nadal regularnie prowadzić bloga i angażować się w nowe projekty 🙂

Obserwacje i rozmowy z moimi czytelnikami wskazują, że oczekiwana częstotliwość wpisów na blogu to minimum raz w tygodniu. Więc będę konsekwentnie i regularnie dostarczać artykuły.

Do końca września publikowałam dwa wpisy w tygodniu, ale otrzymywałam sygnały, że nie nadążacie i czytacie je hurtem 🙂 potwierdzały to również statystyki.

 

Biorąc pod uwagę, jak ciekawe formy komunikacji oferuje Facebook i Instagram, mam zamiar zintensyfikować tam swoje działania. Będziecie mogli spotkać mnie również w relacjach i na live 🙂 – będę o tym odpowiednio wcześniej komunikować.

 

NOWYM DNIEM PUBLIKACJI NA BLOGU będą CZWARTKI !!!

 

Pojawią się nowe kategorie wpisów, dotyczące m.in.:

  • planowania i zarządzania sobą w czasie
  • urządzania mieszkania od zera pod kątem dobrej organizacji
  • porad i sposoby na….
  • sekcja lifestyle

 

Niezmiennie będę pisała również o:

  • sprzątaniu
  • odgracaniu
  • organizacji przestrzeni

 

Będzie też trochę zmian wizualnych, ale będą to raczej poprawki niż rewolucja, bo z tego co wiem lubicie tą szatę graficzną i pozytywne kolory bloga 🙂

A teraz niespodzianka z okazji 100 dni bloga architektporzadku.pl !!!

 

 

Dla pierwszych 5 osób, które w komentarzu poniżej napiszą jaki temat z nowych lub obecnych kategorii będzie dla nich najbardziej przydatny, otrzymają ode mnie w prezencie moją usługę konsultacji on-line zupełnie za darmo !!! Opis usługi znajdziesz TUTAJ.

 

Wskazany temat podejmę w możliwie najszybszym czasie, a termin wykonania usługi określę indywidualnie z osobami, które zakwalifikują się do pierwszej piątki.

 

27 komentarzy

  1. Jestem z Tobą od początku i bardzo lubię Twój blog i insta ♥️ zmotywowałaś mnie do odgracenia i obfocenia kilku rzeczy na sprzedaż zalegających w garażu – co prawda zrobiłam to po cichu bez hasztagowania Cię na insta i poszła na razie jednak rzecz ale jestem dobrej nadziejii ❤️ gratuluję 100 dni w blogosferze wiem jaka to ciężka praca bo kiedyś prowadziłam mamowego bloga 😉 to co by się przydało we wpisach to temat organizacji czapek z daszkiem czapkowego maniaka, pomysły na mądre zagospodarowanie szuflad ( bo z nimi mam największy problem – jest tam wszystko i nic , a bałagan w nich się sam robi 🤷) cudowności i jeszcze raz wszystkiego dobrego na te 100 dni 🎁💐

    Donkowo
  2. Najfajniejsze będzie dla mnie poczytać o organizacji od zera. Teraz mam na to szanse, bo zmieniam miejsce zamieszkania. Poza tym mam pełną skarbonka w związku z akcją oszczędzanie poprzez odgracanie i za to ci dziękuję. Zainspirowałaś mnie 😍😍😍

    Karolcia
    1. Karolcia super. Cieszę się, że akcja #skarbonkamarzen wypaliła 🤗 będę dokumentowała moje urządzanie nowego mieszkania i będę dzieliła się sposobami na organizację. Kiedy się przeprowadzasz? 😘🤗 byłaś trzecia z komentarzem 👍 prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.

      ArchitektPorzadku
  3. Planowanie i zarządzanie sobą w czasie to temat dla mnie! Niedługo będę wracać do pracy po macierzyńskim i przy dwójce maluchów będę musiała organizację czasu opanować do perfekcji 😉
    PS dzięki Tobie mimo małej przestrzeni nie zalewają nas już z każdej strony zabawki a dzieci nadal mają się czym bawić 🙂

    Paulina
    1. No to mamy to samo podejście do porządków 😁🤗 dziekuje za dobre słowa. Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.

      ArchitektPorzadku
  4. Nie zauważyłam info o konkursie 😱 Dopisuje więc… bardzo bym chciała poczytać o planowaniu dnia, tygodnia, miesiaca w kwesti planowania sprzątania, zakupow itp. Ale temat o urządzaniu mieszkania od zera będzie również super extra. Już się nie mogę doczekać!

    Kasia
    1. Uwielbiam planowanie 🤗🤗🤗 Bardzo chętnie będę dzieliła się swoimi sposobami. Dziekuje, że ze mną jesteś ❤️❤️❤️ Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.

      ArchitektPorzadku
    1. Aleksandra, dziekuje 🤗❤️🤗 Już nie mogę doczekać się naszej blogowej współpracy. Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.

      ArchitektPorzadku
  5. Aga! Świetny wpis i wyjątkowa okazja do podsumowań… 100 dni Twojego bloga 💜 Gratuluje Kochana! Powiedz mi jak Ty to robisz? Co odpuszcza a na czym się skupiasz, aby znaleźć przestrzeń na pracę zawodową, rodzinę czas z synkiem i blogowanie? Gratuluję Ci z całego 💜💜💜

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.