Czuję się trochę tak, jakbym obchodziła swoje urodziny. Dzisiaj mija równo 100 dni od premiery mojego bloga (08.07.2018) a ja, wciąż pamiętam emocje, które towarzyszyły mi w tą piękną niedzielę, która była na tamten czas zamknięciem bardzo intensywnego etapu pracy: budowania bloga od podstaw, tworzenia pierwszych wpisów oraz promowania marki w social media.
Chcę dziś trochę powspominać i podzielić się moimi lekcjami z tego okresu. Przypomnieć: Dlaczego piszę tego bloga?, Dlaczego uważam, że temat porządków i organizacji jest ważny? Co się u mnie wydarzyło w przeciągu tych 100 dni w kontekście mojej działalności i prywatnie? oraz Co planuję dalej?
Dlaczego postanowiłam pisać bloga?
Początkowo blog znalazł się na liście elementów budowania mojej marki – Architekt Porządku – osoby zajmującej się zawodowo declutteringiem i organizacją przestrzeni. Miał być dodatkiem do standardowej, firmowej strony www.
Kiedy zaczęłam odliczać dni do premiery bloga w kanałach social media (Instagram i Facebook @architektporzadku), zauważyłam że osoby, które mnie obserwują potrzebują czegoś więcej…
Potrzebują wsparcia, motywacji do działania, porad, wskazówek – jak poradzić sobie z bałaganem i utrzymaniem porządku?
Zdałam sobie sprawę, że nie jestem w stanie fizycznie dotrzeć do wszystkich osób, które potrzebują mojej pomocy. Ale prowadząc bloga mogę dzielić się zdobytym doświadczeniem i wiedzą w zakresie tego: jak uporać się z nadmiarem rzeczy i bałaganem, organizować przestrzeń, codzienne czynności, jak zaangażować domowników do prac domowych (nawet tych najmłodszych) oraz zmienić podejście do porządków.
Dlaczego uważam, że temat porządków i organizacji jest ważny?
Jestem głęboko przekonana, że uporządkowany i dobrze zorganizowany dom to dopiero początek większych zmian w życiu.
Obserwując moich Klientów i samą siebie zauważyłam, że po uporządkowaniu swojego najbliższego otoczenia, w sposób naturalny przychodzi chęć na pracę nad lepszą organizacją czasu, bardziej świadome zarządzanie finansami osobistymi, a nawet prześwietlenie relacji osobistych.
To trochę jak ze zdrowym trybem życia. Zaczynasz np. od diety i regularnego odżywiania, naturalnym następstwem staje się dbanie o kondycję fizyczną i wygląd zewnętrzny. Siła jaka buduje się w Tobie przy tej przemianie sprawia, że stajesz się osobą bardziej otwartą i śmiałą.
Poprzez porządkowanie nabywamy dobrych nawyków i trenujemy kompetencje, które są potrzebne w innych sferach życia:
- Pozbywanie się niepotrzebnych rzeczy, wzmacnia pewność siebie w podejmowaniu decyzji.
- Odkładanie rzeczy na miejsce, buduje konsekwencję i systematyczność.
- Ograniczanie ilości rzeczy, wpływa na racjonalizację zakupów.
- Podział obowiązków domowych, uczy delegowania zadań i zarządzania sobą w czasie.
- Organizacja miejsca, pobudza wrażliwość na estetykę i oddaje trochę czasu, który codziennie marnujemy na poszukiwanie potrzebnych rzeczy.
W uporządkowanym i niezagraconym, niepotrzebnymi rzeczami domu – lepiej odpoczywamy, uspokajamy się, mamy więcej czasu na to, co dla nas naprawdę ważne.
W uporządkowanym i niezagraconym pustymi przebiegami oraz toksycznymi relacjami życiu, jesteśmy bardziej efektywni, mniej zestresowani, szczęśliwsi.
Co się u mnie wydarzyło w te 100 dni w kontekście mojej działalności?
Pisanie bloga utwierdziło mnie, że to czym się zajmuję jest potrzebne i w pełni zgodne z moimi wartościami i misją. To ważne, aby mieć takie przeświadczenie, gdy podejmujesz się pisania dla kogoś. Pozyskuję rzecz jasna, również dzięki temu, nowych Klientów i poszerzam swoją działalność, ale samo pisanie oraz kontakt z czytelnikami daje mi mnóstwo bezcennej radości i mobilizuje do dalszego działania.
W ciągu tych 100 dni, blog został odwiedzony 17 712 razy, przez prawie 6 tysięcy osób. Nie ścigam się z nikim, nie porównuję – jestem szczęśliwa, że blog jest czytany i że wśród czytelników są osoby, które korzystają z moich porad.
- Opublikowałam – mam nadzieję 🙂 – 33 wartościowe wpisy. Z pełną listą można zapoznać się w zakładce SPIS ARTYKUŁÓW, a tutaj najchętniej czytane wpisy:
- Odgracanie i ograniczanie rzeczy w domu – od czego zacząć?
- Takie porządki to przyjemność – buty!
- Szafa, w której jest tylko to, w czym wyglądasz pięknie.
- Jak nauczyć trzylatka sprzątać w swoim pokoju.
- Jak dzielić obowiązki domowe – trochę inaczej.
- Moja droga do minimalizmu
- zorganizowałam akcję Oszczędzanie przez Odgracanie #skarbonkamarzeń, której celem jest mobilizacja do sprzedaży zalegających w domu rzeczy:
- Oszczędzanie przez odgracanie. Weź udział w akcji #skarbonkamarzen
- Jak skutecznie sprzedawać rzeczy w Internecie? Przygotowanie do sprzedaży.
- Ciekawy i kompletny opis przedmiotów
- Jak i gdzie sprzedawać rzeczy?
- zaangażowałam się w tworzenie i prowadzenie kursów dla rodziców w Samodzielniakach
- poszerzyłam zakres usług o odgracanie firm oraz organizację, przyjaznej efektywności, przestrzeni w biurach.
Prywatnie:
- weszłam na wyższy poziom planowania i organizacji czasu
- nauczyłam się efektywnie wypoczywać w czasie wolnym
- zarejestrowałam się w DKMS i zostałam potencjalnym dawcą szpiku
- zakupiliśmy nowe mieszkanie i planujemy przeprowadzkę za 4 miesiące 🙂
Poza tym, poznałam wielu fantastycznych ludzi, którzy mają fantastyczną energię i również tworzą z pasją.
Co planuję dalej?
Oczywiście nadal regularnie prowadzić bloga i angażować się w nowe projekty 🙂
Obserwacje i rozmowy z moimi czytelnikami wskazują, że oczekiwana częstotliwość wpisów na blogu to minimum raz w tygodniu. Więc będę konsekwentnie i regularnie dostarczać artykuły.
Do końca września publikowałam dwa wpisy w tygodniu, ale otrzymywałam sygnały, że nie nadążacie i czytacie je hurtem 🙂 potwierdzały to również statystyki.
Biorąc pod uwagę, jak ciekawe formy komunikacji oferuje Facebook i Instagram, mam zamiar zintensyfikować tam swoje działania. Będziecie mogli spotkać mnie również w relacjach i na live 🙂 – będę o tym odpowiednio wcześniej komunikować.
NOWYM DNIEM PUBLIKACJI NA BLOGU będą CZWARTKI !!!
Pojawią się nowe kategorie wpisów, dotyczące m.in.:
- planowania i zarządzania sobą w czasie
- urządzania mieszkania od zera pod kątem dobrej organizacji
- porad i sposoby na….
- sekcja lifestyle
Niezmiennie będę pisała również o:
- sprzątaniu
- odgracaniu
- organizacji przestrzeni
Będzie też trochę zmian wizualnych, ale będą to raczej poprawki niż rewolucja, bo z tego co wiem lubicie tą szatę graficzną i pozytywne kolory bloga 🙂
A teraz niespodzianka z okazji 100 dni bloga architektporzadku.pl !!!
Dla pierwszych 5 osób, które w komentarzu poniżej napiszą jaki temat z nowych lub obecnych kategorii będzie dla nich najbardziej przydatny, otrzymają ode mnie w prezencie moją usługę konsultacji on-line zupełnie za darmo !!!
Wskazany temat podejmę w możliwie najszybszym czasie, a termin wykonania usługi określę indywidualnie z osobami, które zakwalifikują się do pierwszej piątki.
Jestem z Tobą od początku i bardzo lubię Twój blog i insta ♥️ zmotywowałaś mnie do odgracenia i obfocenia kilku rzeczy na sprzedaż zalegających w garażu – co prawda zrobiłam to po cichu bez hasztagowania Cię na insta i poszła na razie jednak rzecz ale jestem dobrej nadziejii ❤️ gratuluję 100 dni w blogosferze wiem jaka to ciężka praca bo kiedyś prowadziłam mamowego bloga ? to co by się przydało we wpisach to temat organizacji czapek z daszkiem czapkowego maniaka, pomysły na mądre zagospodarowanie szuflad ( bo z nimi mam największy problem – jest tam wszystko i nic , a bałagan w nich się sam robi ?) cudowności i jeszcze raz wszystkiego dobrego na te 100 dni ??
Dziękuję, że ze mną jesteś ?? byłaś pierwsza ? prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.
Gratulacje. Tak trzymaj. Dom uporządkowany to taki w którym chce się być. Pozdrawiam.
Dziękuję kochana ?❤️ Twojego komentarza nie wliczam do konkursu, bo rodzina konsultację ze mną ma zawsze gratis ????
❤️?
Ja bym chciała.nakbardziej wpadnie tematy na temat organizacji np jak zaplanować święta i nie zwariować
Czyli dla mnie będzie porady i sposób na ??
Super temat, oczywiście na początku grudnia się go podejmnę ? Dziękuję, że ze mną jesteś ?? byłaś druga ? prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.
Najfajniejsze będzie dla mnie poczytać o organizacji od zera. Teraz mam na to szanse, bo zmieniam miejsce zamieszkania. Poza tym mam pełną skarbonka w związku z akcją oszczędzanie poprzez odgracanie i za to ci dziękuję. Zainspirowałaś mnie ???
Karolcia super. Cieszę się, że akcja #skarbonkamarzen wypaliła ? będę dokumentowała moje urządzanie nowego mieszkania i będę dzieliła się sposobami na organizację. Kiedy się przeprowadzasz? ?? byłaś trzecia z komentarzem ? prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.
Najbardziej przydatny temat, to jak utrzymać na co dzień porządek! Pozdrawiam i gratuluję ?
Planuje utworzenie takiego wyzwania lub nawet kurs. Systematyczne utrzymywanie porządku do klucz do sukcesu w tej dziedzinie. Dziękuję Kinga, że ze mną jesteś ?? byłaś czwarta? prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.
Planowanie i zarządzanie sobą w czasie to temat dla mnie! Niedługo będę wracać do pracy po macierzyńskim i przy dwójce maluchów będę musiała organizację czasu opanować do perfekcji 😉
PS dzięki Tobie mimo małej przestrzeni nie zalewają nas już z każdej strony zabawki a dzieci nadal mają się czym bawić 🙂
Cudownie !! Bardzo się cieszę. Już w listopadzie będę zajmowała się organizacją i planowaniem. Bądź na bierząco ?? byłaś piątą osobą która dodała komentarz ? prześlij proszę na mój mail architektporzadku@gmail.com zdjęcia rzeczy, powierzchni lub szafek, które mam Ci pomoc zorganizować.
Ach dziękuję! ❤️ Przygotowuję mail 🙂
Uwielbiam porządek… nie wyobrażam sobie żeby odpoczywać czy zrelaksować się w nieposprzaranym miejscu. Bardzo podoba mi się Twój blog. Trzymam kciuki!
No to mamy to samo podejście do porządków ?? dziekuje za dobre słowa. Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.
Nie zauważyłam info o konkursie ? Dopisuje więc… bardzo bym chciała poczytać o planowaniu dnia, tygodnia, miesiaca w kwesti planowania sprzątania, zakupow itp. Ale temat o urządzaniu mieszkania od zera będzie również super extra. Już się nie mogę doczekać!
Uwielbiam planowanie ??? Bardzo chętnie będę dzieliła się swoimi sposobami. Dziekuje, że ze mną jesteś ❤️❤️❤️ Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.
Aga, gratulacje! Każdy wpis czytam niemal z wypiekami 🙂 Od początku prowadzisz, krok po kroku, przez odwracanie zakamarków, nie tylko przestrzeni mieszkalnej 😉 Dzięki 🙂
Ania I❤️You. Dziekuje za dobre słowa. Pamiętaj, że jesteśmy umówione na porządki u Ciebie. Już nie mogę się doczekać
Super Agnieszka ? jak dla mnie wszystko się czyta u Ciebie super. Z nowych to urządzanie od zera ❤ fajowy konkurs ????
Aleksandra, dziekuje ?❤️? Już nie mogę doczekać się naszej blogowej współpracy. Gratisowa piątka jest już zamknięta, ale w podziękowaniu za zaangażowanie otrzymujesz ode mnie jednorazową 20% zniżkę na moje usługi, do wykorzystania w dowolnym momencie. Zniżka jest przypisana do Twojego adresu e-mail.
Mnie by interesowało jak przekonać innych do ograniczania rzeczy wokół siebie.
Chodzi o domowników czy współpracowników ?
Aga! Świetny wpis i wyjątkowa okazja do podsumowań… 100 dni Twojego bloga ? Gratuluje Kochana! Powiedz mi jak Ty to robisz? Co odpuszcza a na czym się skupiasz, aby znaleźć przestrzeń na pracę zawodową, rodzinę czas z synkiem i blogowanie? Gratuluję Ci z całego ???
Poruszę ten temat na początku listopada, przy pierwszym wpisie na temat organizacji i planowania. Dziekuje za dobre słowa i trzymam kciuki również za twoje dzieło http://www.kobiecyasystent.pl
Bardzo się cieszę, że trafiłam na twojego bloga! Dowiedziałam się z niego wiele ważnych rzeczy o sprzątaniu, a do tego zainspirowałam się w kwestii urządzenia mieszkania. Muszę jeszcze tylko zlecić wykonanie tradycyjnych drewnianych parapetów i wtedy wszystko będzie gotowe!
Super 🙂 U mnie też jest sporo zmian w ostatnim czasie, nawet zapisałam się do szkoły językowej i z tego co zauważyłam to coraz lepiej mi idzie mowa w języku angielskim
Super, że stale rozwijasz swoją działalność i z każdym rokiem osiągasz coraz więcej sukcesów. Rozwój kariery jest bardzo istotny i jako kierowniczka działu dbam o cele rozwojowe pracowników. Staram się, aby każdy miał u nas realne szanse na nabycie nowych umiejętności.