Zapraszam Cię do przeczytania pierwszego artykułu z cyklu “Od przeprowadzki do transformacji”. Seria artykułów, które zaplanowałam mają być kompletnym przewodnikiem dla osób, które planują przeprowadzkę. Robią to pierwszy raz w życiu lub mają za sobą jakieś doświadczenia w tej sferze i teraz doskonale wiedzą, że bez odpowiedniego przygotowania, ten proces wiąże się z dużym stresem.
O przygotowanie tego artykułu poprosiłam Dagmarę Łuczyńską – zawodowego Wdrożeniowca, Kobietę “Orkiestrę”. Jej życiorys reprezentuje jeden z przykładów kobiety, która wytrwale wspina się po szczeblach kariery i rozbija sufity. Awansowałam od asystentki przez specjalistę, kierownika, dyrektora po własny biznes. Ponad 20 lat pracy. W tym 14 w korporacjach mi.in takich jak Jungheinrich, Toensmeier, Schenker, Sandoz, Novartis.
Budowała zespoły lokalnie, regionalnie i globalnie, zarządzała wielomilionowymi budżetami, optymalizowała procesy produkcyjne i usługowe, budowała i wdrażała strategie, realizowała z ponadprzeciętnymi sukcesami milionowe targety oszczędnościowe.
W jaki sposób przygotować się do przeprowadzki?
Czasami wydawałoby się proste rzeczy są najtrudniejsze. Często te niby proste rzeczy mają zbawienny wpływ na nasze życie i biznes.
Na co dzień zajmuję się porządkami w firmach, biznesach ludzi realizujących różne projekty. Przeprowadzam je z chaosu działania i zamieszania do ładu, planu wdrażania ze skutecznymi narzędziami i rozwiązaniami, które przyczyniają się szybszego działania, rozwoju i wzrostu.
Może to Ciebie zdziwi lub rozweseli, ale porządkowanie przestrzeni życiowej i tej firmowej ma wiele wspólnego i wymaga:
- ☞ dobrego planowania,
- ☞ wiedzy,
- ☞ doświadczenia,
- ☞ przewidywania,
- ☞ wyobraźni,
- ☞ empatii
- ☞ i ludzi którzy chcą.
Sama przeprowadzałam się ponad 25 razy. Odebrałam bardzo gruntowną wiedzę w tym obszarze i wykorzystałam swoje umiejętności, które doskonale się teraz sprawdzają w moim zawodzie
Wdrożeniowca ☜ ( ͡❛ ᴗ ͡❛).
?Mistrzowska przeprowadzka podobie jak ?mistrzowskie wdrożenia to ❗8 złotych zasad❗, które z powodzeniem stosuję w życiu i pracy, które sprawdzają się w obu obszarach. Zobaczcie sami:
1. REKONESANS
Oglądam nieruchomość ze szczegółami, z której się wyprowadzam i do której się przeprowadzam. Muszę wiedzieć co, gdzie ustawiać, gdzie są gniazdka i inne rozwiązania techniczne, z których będę korzystała. Zdarzało mi się zamknąć sobie drogę do jedynego gniazdka w pokoju:). Dobre rozpoznanie terenu to podstawa. Sprawdzam infrastrukturę – gdzie są schody, gdzie windy, jak daleko trzeba dojść, bo nie można podjechać, jakiej wysokości są poszczególne pomieszczenia w ciągu komunikacyjnym, żeby wszystko się zmieściło i nic nie zawadziło:).
2. ANALIZA
Co mamy do przeprowadzenia – duże, małe, do rozkładnia, co do skręcania, szklane, wieszaki, spożywcze, sejfy, ruchome ściany, co ciężkie, a co lekkie, co ponadgabarytowe, co do zamontowania, itd.
3. NARZĘDZIA
Ile i jaki rodzaj materiałów, narzędzi do pakowania i ewentualnie sprzętu potrzebuję. Ilu ludzi optymalnie podoła wyzwaniu, jaki środek transport dobrać?
4. WŁAŚCIWI LUDZIE
Zespół jest zawsze dla mnie bardzo ważny, lubię pracować z fachowcami. Oni widzą więcej, nawet przez ściany:). Dokonując życiowej zmiany warto skorzystać z ekspertów: od odgracania, projektantów wnętrz, architektów przeprowadzki i porządku. Ważne żeby ze sobą współpracowali.
5. CZAS
Czas to pieniądz zatem, jak się przeprowadzam ustalam ile czasu potrzebuję na poszczególne etapy. Od spakowania do rozpakowania. Dobre przygotowanie daje mi gwarancję oszczędności czasu i pieniędzy. Często uniknięcia nerwowych sytuacji.
6. ZWRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
W trosce o naszą planetę i moje dobre samopoczucie unikam marnotrawstwa. Bardzo ostrożnie podchodzę do kupowania nowych rzeczy, tylko dlatego że są ładne i będą świetnie pasowały w nowym miejscu. Wyrzucam jak już coś się nie nadaje. Oddaję, jeżeli mam komu. Stosuję bez wyjątków zasadę coś ubyło tzn. coś może ewentualnie przybyć.
7. PRAWO I PRZEPISY
Czy potrzebuję zgody i pozwolenia, może zarządca nieruchomości tego wymagać.
8. INTERESARIUSZE
Złotą 8-ę uważam za najcenniejszą w realizacji zadania i trudną do pozyskania. Jest jak diament. Poznać i wczuć się w styl życia domowników. Dom tak dużo jest nam w stanie powiedzieć jak tylko chcemy i potrafimy to usłyszeć. Wyobraźnia, rozsądek, intuicję, empatia tworzą usługę spersonalizowaną dopasowaną do potrzeb tych konkretnych ludzi i tego domu, a czasami biura. Wówczas mają oni szansę doświadczyć to, czego mnie się nie udało, że po prostu wchodzą i mieszkają
Jeżeli chcesz zobaczyć, w jaki sposób te same 8 Złotych Zasad Mistrzowskiego wdrożenia działa w biznesie, pobierz TUTAJ bezpłatny PDF
Nie ważne zatem, czy zmieniasz miejsce zamieszkania czy wdrażasz zmiany w biznesie przechodzisz transformację. Twój biznes może zmienić się nie do poznania i nabrać prędkości działania.
Przeprowadzka może odmienić Twój styl życia np. z tego konsumpcyjnego na świadomy minimalizm.
Zanim zaprojektujesz swój dom lub wybierzesz miejsce do mieszkania zacznij od odgracania przestrzeni z przedmiotów, z których od dawna nie korzystasz, dotyczy to każdego obszaru, kuchnia, ciuchy, płyty, książki, dokumenty, gadżety i bibeloty, etc. Poczujesz się zapewniam Cię jak nowa:).
Dostosuj swój projekt do zredukowanej ilości rzeczy, zamiast 100 wieszaków może architekt zaprojektuje Ci szafę na 50. Unikaj sytuacji odwrotnej bo tak na pierwszy rzut oka oceniłaś. Zaoszczędzisz czas i pieniądze na zmiany w projekcie lub unikniesz niemiłego zaskoczenia.
Zaplanuj dobrze przeprowadzkę, wybierz eksperta w tej dziedzinie, który pozwoli Ci po przekroczeniu progu poczuć się u siebie zgodnie z Twoimi upodobaniami a nie trendami.
Jeżeli stoisz przed decyzją o wyborze najlepszego dla siebie rozwiązania w realizacji zadania, poniższe pytania pomogą Ci w znalezieniu odpowiedzi.
- Czy jestem na to gotowa?
- Czy potrafię to zrobić sama?
- Czy mam na to czas?
- Czy znam właściwych ludzi?
- Czy sama przygotuję plan działania?
- Czy potrafię wdrożyć go w życie?
- Czy będę z tego zadowolona?
Transformacja życia czy biznesu zaczyna się od decyzji i umiejętności skorzystania ze wsparcia osób, które codziennie pracują z 8 zasadami i ich fizycznymi wdrożeniami.
Życzymy Ci dobrych decyzji biznesowych i udanych przeprowadzek.
Super poradnik, mi przyda się bardzo, bardzo. Na koniec marca mam przeprowadzkę 🙂
Zdecydowanie potrzebny wpis. Niedawno przeprowadzaliśmy się z mieszkania do domu jednorodzinnego i mamy jedną poradę: Zdecydowanie nie brać wszystkiego i nie zaśmiecać sobie nowo organizowanej przestrzeni- przemyśleć czy np. przechowywane rzeczy w piwnicy sa nam potrzebne. Kiedy ich ostatnio używaliśmy itd. Okazało się, że w piwnicy mieliśmy “kupę śmieci” jeszcze z poprzedniego mieszkania, które zabraliśmy, “bo może się przydadzą”. Żyjemy obecnie w czasach, w których wszystko jest dostępne. Nie zagracajmy sobie przestrzeni śmieciami, z których nigdy nie skorzystamy.
Przeprowadzka kojarzy się zwykle z procesem czasochłonnym i stresującym, ale wcale nie musi to być tak negatywne doświadczenie. Wszystko zależy od sprawnej organizacji, planu działania i nastawienia, a także jak wspomniano w artykule – ewentualnie ekipy fachowców zatrudnionych do tego. Komfort może zapewnić sprawne i szybkie przeprowadzenie transportu, bez problemów i uszkodzeń.
Super porady odnośnie przeprowadzki! Jestem właścicielem firmy transportowej, która specjalizuje się w przeprowadzkach i często przy umawianiu terminu na przewóz rzeczy, klienci pytają się nas o jakieś uniwersalne rady. Trochę doświadczenia w tym temacie już mam, więc radzę jak tylko mogę, jednak z chęcią odeślę również klientów, aby zapoznali się z tym postem 🙂 Pozdrawiam z Gorzowa Wielkopolskiego
My również z mężem się niedawno przeprowadziliśmy do nowego mieszkania. Musieliśmy się zająć jego urządzaniem, co wcale nie było takie proste. Udało nam się za to wybrać świetny stalowy zlew, który idealnie pasuje do reszty aranżacji.