Jak zogranizować domowe biuro

utworzone przez | kw. 30, 2019 | BLOG, Organizacja Przestrzeni | 17 Komentarze

W poprzedni czwartek pisałam, o tym jak utrzymać porządek w miejscu pracy w biurze

Jest jednak coraz więcej osób, które pracują w domu. Nawet jeżeli nie jest to typowy home office, to nawet wykonując dodatkowe zajęcia potrzebujemy często przestrzeni w domu, w której można się skupić i oddać pracy lub nauce.

Jeżeli tu zaglądasz to zakładam, że stół kuchenny uginający się pod stosem papierów, które osłaniają drukarkę i laptopa niczym ciepła pierzynka, to nie koniecznie wizja twojego domowego biura. 

O ile organizacja miejsca pracy w domu jednorodzinnym, w osobnym pokoju to żaden problem, o tyle wygospodarowanie takiej przestrzeni w mieszkaniu, w którym mieszka kilka osób może być już bardziej kłopotliwe.

Mam jednak nadzieję, że dzisiejszy wpis pomoże Ci zorganizować sobie miejsce do pracy lub nauki w Twojej przestrzeni, a w dodatku będzie to takie miejsce, które nie będzie sprzyjało zagraceniu.

Zestaw obowiązkowy do stworzenia domowego biura:

Biurko

Oczywiście najlepiej, aby przestrzeni roboczej było na nim jak najwięcej, ale rozumiem, że w wielu przypadkach o wielkości zdecydują możliwości metrażowe.

Dla wyjątkowo małych przestrzeni polecam zamykany sekretarzyk:

produkt dostępny: tchibo.pl
Produkt dostępny: pumomeble.pl

lub blat przymocowany do ściany:

Krzesło

Wygodne i dostosowane wysokością do biurka. Jeżeli masz mało miejsca, to może być oczywiście mobilne krzesełko, które na codzień używasz w jadalni. 

Nawet jeżeli będzie znacznie odbiegało od ergonomicznych standardów foteli biurowych to krzesło przy biurku jest zawsze lepszym rozwiązaniem niż siedzenie z laptopem na kolanach na kanapie.

Schowki

Organizując domowe biuro postaw na wykorzystanie każdej możliwej przestrzeni na schowki. Biurko, przestrzeń nad (półki, szafki lub ewentualnie nadstawka) i pod biurkiem. 

Nawet jeżeli mebel nie jest wyposażony w system schowków lub szuflad, możesz wspomóc się pudełkami i koszami, które dodatkowo ocieplą tą przestrzeń.

Oświetlenie

Idealnym oświetleniem jest oczywiście światło dzienne. Jeżeli jest to możliwe ustaw biurko w pobliżu okna. Światło powinno wpadać od strony ręki, której mniej używasz. Dla prawo ręcznych z lewej. 

Dla nieidealnych warunków i dla nocnych marków, obowiązkowa jest dodatkowa lampka na biurko.

Kosz na śmieci

Taka drobnostka, a możesz zdziwić się, jak bardzo wpływa nie tylko na utrzymanie tego miejsca w porządku, ale również na Twoją efektywność. 

Pracując w domu w szczególny sposób musisz pilnować tego, by nic Cię nie rozpraszało. Nie posiadając kosza lub chociaż torby na śmieci każdorazowo narażasz się na to że wycieczka do kuchni z papierem lub torebką od herbaty sprawi, że zamiast pracować zaczniesz szykować coś do przekąszenia, wyjmiesz naczynia ze zmywarki i kto wie co jeszcze wymyślisz 😉

Co zrobić, by nie zagracić domowego biura?:

  • Chowaj wszystko po zakończeniu pracy
  • Raz w tygodniu przeglądaj gromadzone rzeczy
  • Czyść regularnie otoczenie, tym bardziej gdy w Twoim domowym biurze znajduje się drukarka, która dodatkowo pyli

Już jutro majówka. Mam nadzieję, że macie wolne i ten czas poświęcisz na odpoczynek. No chyba, że tak jak ja najlepiej odpoczywasz coś organizując – to zabieraj się za organizację domowego biura 😉

Zaglądaj do moich relacji w majówkę – będę realizowała super projekt! 

Przygotowanie mieszkania do wynajmu 😉

17 komentarzy

  1. Renata

    Bardzo ważna jest odpowiednia przestrzeń, tak aby mieć zapewnione dobre warunki do pracy. Warto też odpowiednio wyposażyć wybrane miejsce, w różne potrzebne akcesoria, które ułatwiają organizacją i usprawniają wykonywanie codziennych obowiązków.

    Odpowiedz
  2. Julia

    Trzeba też mieć na uwadze fakt, że na komfort pracy, nawet w warunkach domowych ma wpływ dobrze dobrane oświetlenie. W miejscu, gdzie urządzamy biuro, warto zadbać o jasne i wyraźne źródło światła, najlepiej znajdujące się gdzieś w pobliżu biurka.

    Odpowiedz
  3. KatarzynaS

    Zorganizowanie domowego biura nie należy do najłatwiejszych. Jeśli chcemy, by nasza praca w domu była efektywna to powinniśmy się oddzielić od wszystkich rozpraszaczy i stworzyć nasze wnętrze tak, aby przyjemnie nam się w nim pracowało. Świetny wpis!

    Odpowiedz
  4. MariaS

    Ja osobiście cenie sobie minimalizm i kilka propozycji ze zdjęć we wpisie trafia do mnie w punkt. Sama planuje lekkie przemeblowanie swojego, nazwijmy to, biura i teraz poszukuje uchwytu na monitor tak by ten wisiał na ścianie, zawsze mi się to podobało. Pozdrawiam i dziękuje za inspirację!

    Odpowiedz
  5. JowitaS

    Te zamykany sekretarzyk to idealne rozwiązanie dla mojego małego pokoju. Taki kącik pracy myślę, że pomógłby mi w końcu na czas wypełniać swoje obowiązki służbowe 😉

    Odpowiedz
  6. ŁucjaD

    Bardzo ciekawy wpis. Myślę, że Twoje porady na pewno przydadzą mi się w urządzeniu biura w swoim pokoju dziennym. W salonie mam dużo przestrzeni. Myślę, że zainwestuję w biurko itp. Dzięki temu będę mogła wygodnie pracować zdalnie. Pozdrawiam! 😀

    Odpowiedz
  7. ŁukaszD

    No a co sądzicie o coachingu biznesowym? Mam swoją własną firmę. Moi pracownicy pracują zdalnie. Zastanawiam się nad znalezieniem dla nich coachingu biznesowego. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie, dzięki któremu można lepiej poznać swoich pracowników. Pozdrawiam! 😀

    Odpowiedz
  8. ZuzannaK

    No a co sądzicie o marketingu swojej firmy? Ja myślę, że skuteczny marketing to również dobre relacje z pracownikami i z klientami. Można zainwestować na przykład w upominki wielkanocne dla klientów i dla pracowników, na przykład jajka wielkanocne i zajączki wielkanocne z czekolady. Myślę, że warto dbać o takie relacje, szczególnie, kiedy pracujemy zdalnie.

    Odpowiedz
  9. WiktoriaK

    Ja też mam swoje biuro w domu i oprócz mebli warto również poruszyć kwestię organizacji artykułów biurowych. Potrzebuję w swojej pracy dużo stretch folii, folii bąbelkowej, pianki PE oraz innych produktów, które są potrzebne do zabezpieczenia przesyłek. Jakie macie pomysły na przechowywanie tego typu rzeczy? Pozdrawiam! 😀

    Odpowiedz
  10. Weronika

    Właśnie jestem w trakcie budowy domu, w którym na pewno stworzę sobie moje domowe biuro. Jednakże, zanim będę miała możliwość zajęcia się aranżacją wnętrz muszę skupić się na innych rzeczach. Dobrze, że trafiłam na kropsystem.eu czyli fachowców, którzy mi w tym pomagają.

    Odpowiedz
  11. MonikaD

    Ja również mam swoje biuro w domu, jednak mam również pracowników, którzy po prostu pracują zdalnie. Warto zainwestować w serwer wirtualny. Serwery wirtualne są bardzo dobrą usługą dla małych i średnich firm. Myślę, że pozwalają na lepszą organizację pracy, no i przy okazji są one bardzo wydajne. Ja mam serwer wirtualny od firmy Progreso i jestem bardzo zadowolona z ich usług.

    Odpowiedz
  12. Kamcia

    🙂

    Odpowiedz
  13. JoannaK

    Warto również wykorzystywać do biura produkty, które mają inne przeznaczenie. Na przykład czarne kosze na śmieci do łazienki świetnie sprawdzają się w domowym biurze. Dodatkowo różne organizery na kosmetyki czy biżuterię mogą służyć jako pojemniki na ważne rzeczy i artykuły biurowe, np. pinezki i szpilki. Pozdrawiam! 😀

    Odpowiedz
  14. Weronika

    Pracuję zdalnie od kilku miesięcy i muszę przyznać, że organizacja domowego biura to konieczność, must have. Bez tego nie ma normalnej pracy 😉 Mam o tyle dobrze, że jeden pokoik w moim domu mogłam przekształcić na moje biuro i jest to tylko moja przestrzeń. Postawiłam w nim na minimalizm: duże biurko, krzesło, regał na segregatory i dokumenty, jeden kwiatek dla przyjemności oka i to wszystko. Genialnym rozwiązaniem okazał się zakup etykiet do drukarek i poopisywanie wszystkich szpargałów, zyskałam masę czasu, bo nie muszę już niczego szukać przez 15 min.

    Odpowiedz
  15. BINDOWANIE.COM.PL

    Organizacja domowego biura może być całkiem przyjemnym zajęciem, o ile lubimy sprzątanie i porządki. Dla jednych będzie to czysta przyjemność, dla innych mordęga. Warto więc skorzystać z odpowiednich metod porządkowania, ale również i sprzętów, które pomogą nam oczyścić przestrzeń – może być do np. niszczarka. Dobrym narzędziem będzie również bindownica, która pozwoli poskładać w całość porozrzucane dokumenty. Jest to sprzęt niedrogi, a całkiem praktyczny! 🙂

    Odpowiedz
  16. spodnie robocze classic

    Sam mam w planach zorganizować takie biuro. Ogólnie zajmuje się budownictwem, więc ostatnio też postanowiłem kupić w końcu nową odzież roboczą

    Odpowiedz
  17. marketing szeptany

    Przede wszystkim odpowiednie biurko i mocny komputer, wiem coś o tym odkąd znalażłam prace 😛

    Odpowiedz

Odpowiedz Kamcia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

− 1 = 3

Witaj!

Nazywam się Agnieszka Witkowska i jestem Architektem Porządku. Doradzam oraz projektuje indywidualne rozwiązania w zakresie przechowywania i organizacji przestrzeni. Uważam, że uporządkowany i dobrze zorganizowany dom, to dopiero początek, większych zmian w życiu. Piszę nie tylko o porządkowaniu, ale również o bliskiej mi sferze życia, jaką jest rozwój osobisty.

Sklep

Szukaj

Archiwum

Archiwa