BLOG,  Porządki i Odgracanie

6 dobrych nawyków, które pomogą Ci utrzymać porządek

Cieszę się, gdy czytam, że ktoś zainspirowany np. moimi publikacjami i/lub zdjęciami na Instagramie zrywa się i sprząta. Cieszę się, gdy ktoś po wykonaniu przeze mnie usługi declutteringu nie poznaje własnego domu i zachwyca się nim na nowo. Tą samą radość odczuwają pewnie trenerzy personalni, gdy widzą swoich dumnych podopiecznych, którym udało się osiągnąć cel. Oni, tak samo jak ja, będą radzili w każdym przypadku zadbać o dobre nawyki i regularność, tak aby osiągnięte efekty były trwałe.

 

Oto, nawyki które ja radzę pielęgnować, aby porządek zagościł w domu na dłużej:

1. Udokumentuj swoje dzieło

Zrób sobie zdjęcia tej pięknej przestrzeni, którą zyskałaś dzięki swojej ciężkiej pracy. Chwal się co zrobiłaś, wśród domowników, najbliższej rodziny, koleżankom w pracy. Jeżeli masz ochotę pochwalić się tym w większym gronie opublikuj zdjęcie oznaczając mnie na nim @architektporzadku , niech Cię to motywuje do utrzymania tego porządku.

2. Odkładaj rzeczy na miejsce

Jeżeli już poczyniłaś ten trud i rzeczy mają swoje miejsce, to odkładaj je tam od razu lub chociaż na koniec dnia. Gwarantuje Ci, że jeżeli zaczniesz to robić już dzisiaj Twój każdy następnym poranek, będzie o niebo przyjemniejszy od poprzednich.

3. Sprzątaj i porządkuj regularnie

Jeżeli dowiem się kiedyś w jaki sposób, posprzątać tylko raz tak aby nie trzeba było porządkować już nigdy więcej – obiecuję, że się tym z Tobą podzielę. Póki co zarezerwuj sobie 15-20 minut dziennie na tą czynność i rób to codziennie.

4. Zaangażuj swoje najbliższe otoczenie

O podzieleniu obowiązków będę jeszcze pisała, ale o ile tak nie ustaliliście z innymi domownikami, to nie musisz sama latać cały wieczór, żeby rano był porządek. Co więcej jeżeli pozostali domownicy będą angażowali się w utrzymanie porządku – Twoja motywacja będzie cały czas na tym samym poziomie. To samo działa w druga stronę. Jeżeli mieszkasz sama, jesteś w tej komfortowej sytuacji, że nikt inny nie zrobi Ci bałaganu 🙂

5. Pozbywaj się niepotrzebnych rzeczy od razu

Jeżeli w Twoich szafkach po odgruzowaniu, pojawiło się kilka pustych półek, nie zawalaj tego niepotrzebnymi rzeczami. Nie organizuj rupieciom specjalnego miejsca w domu, jeżeli z nich nie korzystasz.

6. Rób rozsądne zakupy

To zwykle przychodzi samoistnie po porządnym declutteringu (odgruzowaniu przestrzeni), ale jeżeli jakiś czort nadal podpowiada Ci, że „kup, przecież zawsze chciałaś to mieć” , „kup, przecież zasłużyłaś” to przypomnij sobie ile nieużywanych, niepotrzebnych rzeczy ostatnio wyrzuciłaś i przemnóż to przez cenę za ten produkt. Odejdzie Ci ochota na nieprzemyślane zakupy.

 

Które z powyższych nawyków wprowadzisz od razu? lub które z powyższych nie są Ci obce? Napisz proszę w komentarzu, jestem bardzo ciekawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

29 − 22 =